Trivselsvurdering

En gang om året tilbydes alle forældre en trivselssamtale om deres barn. Her gennemgår vi blandt andet ressourceprofiler udarbejdet i "Hjernen og Hjertet", Rambølls trivselsvurderingsplatform. "Hjernen og Hjertet" er et arbejdsredskab, til at styrke blikket på barnets ressourcer og hvor der eventuelt kan være behov for en særlig opmærksomhed.

Læs mere om "Hjerne og Hjertet" her.

Ressourceprofilen står naturligvis ikke alene. Flere gange om året, gennemgår personalet børnegruppens trivsel, udvikling og læring og justerer ud fra dette de tiltag og den praksis vi arbejder med. Vi bruger blandt andet værktøjer fra ICDP (International Child Development Programme), som hjælper os med at stille skarpt på det enkelte barns relationer - både til de voksne og til andre børn.