De første uger

Den første dag er I på besøg med jeres barn i en kortere periode. Herefter aftaler I løbende med pædagogen på stuen, hvordan de næste dage skal forløbe.

I de første uger er barnet under indkøring i daginstitutionen. Barnet øver sig i at være hos os i Hvidehøj. Nogle børn vil hurtigt være trygge i de nye rammer, mens andre har brug for en mere "blød indflyvning". Vi forsøger at tilpasse indkøringen til det enkelte barn, i tæt samarbejde med jer, barnets forældre og primære omsorgspersoner.

I skal forvente, at sætte et par uger af, og af og til længere tid, til indkøring. Mange børn har i den første tid - også efter endt indkøring - behov for kortere dage, mens de vender sig til og bliver trygge ved, at mor og far går om morgenen, men kommer tilbage senere på dagen.

Læs mere om vores arbejde med trygge overgange her.